Energia niekoniecznie od firmy energetycznej

Niemal co trzeci Polak przyznaje, że zdecydowałby się na zakup energii elektrycznej od operatora telefonicznego bądź telewizyjnego, gdyby otrzymał ofertę, dzięki której rachunki po zmianie dostawcy byłyby o 20% niższe - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

61% Polaków ma świadomość, że może dowolnie zmienić dostawcę energii, jednak większość (76%) przyznaje, że nie jest zainteresowana zmianą dostawcy. Główną przyczyną jest brak wiary, że dzięki przejściu do innego dostawcy będą płacili mniej (42%). Jednocześnie respondenci zapytani o konkretne korzyści przyznają, że gdyby otrzymali ofertę, dzięki której ich rachunki za energię byłyby o  20% niższe, być może zdecydowaliby się na zmianę, zwłaszcza gdyby firma składająca ofertę była inną firmą z branży energetycznej lub firmą sprzedającą gaz ziemny. Niższy odsetek - około 30% respondentów podjąłby taką decyzję, gdyby oferta pochodziła od operatora telefonicznego lub telewizyjnego.

Preferowani dostawcy energii elektrycznej*
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 23.12.2013


Większość respondentów (59%) przyznaje, że w ostatnim czasie spotkała się z reklamami sprzedawców energii elektrycznej. Głównymi celami w komunikacji marketingowej, z którą respondenci się spotkali były: zachęcenie do zmiany sprzedawcy energii (57%) i popularyzacja marki (50%).

"Od pewnego czasu media informują, że kolejne firmy spoza branży energetycznej - szczególnie firmy telekomunikacyjne planują lub już oferują swoim klientom energię elektryczną. Postanowiliśmy zapytać klientów indywidualnych o ich gotowość do zmiany dostawcy energii jak również o to, jakiego dostawcę wybraliby najchętniej. Z naszego badania jasno wynika, że Polacy sceptycznie podchodzą do możliwości zakupu energii w firmie, której podstawowa działalność nie jest związana z energetyką. Niemniej takie firmy jak operatorzy telefoniczni czy telewizyjni nie są na tym rynku pozbawione szans.  Aby odnieść sukces, firmy z innych branż niż paliwowa, które zamierzają sprzedawać energię klientom indywidualnym musiałyby na pewno przekonać do siebie potencjalnych klientów i podjąć działania komunikacyjne i reklamowe na szeroką skalę" - mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone techniką CAWI (internetowe wywiady online), na ogólnopolskiej próbie odbiorców energii elektrycznej N=1271, w dniach 17-23 grudnia 2013 r.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia