ARC Rynek i Opinia: ekspresowy pre-test komunikatów reklamowych AdVise

Firma badawcza ARC Rynek i Opinia wprowadziła do swojej oferty nowy produkt - pre-test komunikatów reklamowych AdVise, który pozwala na uzyskanie wyników badania już w ciągu kilku dni roboczych od jego zlecenia.

AdVise jest pre-testem reklam opartym o wnioski z badań nad skutecznością komunikacji reklamowej opublikowane w ostatnich latach w prestiżowych czasopismach naukowych z dziedziny psychologii i nauk ekonomicznych, a także o wymianę doświadczeń międzynarodowych w ramach sieci badawczej IriS.

Klient decydujący się na AdVise otrzymuje gotowe narzędzie, które jest dostosowywane do jego potrzeb. W ramach jednego projektu istnieje możliwość zbadania jednego lub kilku spośród 6 mediów marketingowych lub całej kampanii składającej się z tych elementów.

Badanie wykonywane jest na grupie eksperymentalnej i kontrolnej, komunikacja testowana jest w naturalnym środowisku, np. w bloku reklamowym. Ponadto, w ramach AdVise badane jest racjonalne i emocjonalne nastawienie odbiorcy do komunikatu i marki. Oprócz eksploracji opinii respondentów badane są również ukryte postawy wobec marki.
Zaletą AdVise jest krótki czas realizacji badania ? klient otrzymuje wyniki w ciągu kilku dni roboczych od startu projektu.

"Nowy produkt AdVise przygotowany przez ARC Rynek i Opinia jest odpowiedzią na zapotrzebowanie Klientów na prosty, szybki i rzetelny pre-test reklam. Od jakiegoś czasu otrzymywaliśmy od naszych Klientów sygnały, że aktualna oferta rynkowa jest z jednej strony zbyt droga, z drugiej zaś - oczekiwanie na wyniki trwa długo. Dlatego przygotowaliśmy produkt, który dostarcza marketerom odpowiedzialnym za kampanie marketingowe obiektywnych danych dla wsparcia ich decyzji dotyczących przygotowywanych spotów. Biorąc pod uwagę fakt, że budżety reklamowe opiewają zazwyczaj na wysokie kwoty, ewentualny błąd polegający na wyemitowaniu słabego spotu może być brzemienny w skutki. Ponadto, poleganie w badaniu wyłącznie na deklaracjach respondentów, które nie zawsze przekładają się na rzeczywiste zachowania konsumenckie, jest dość ryzykowne, stąd włączyliśmy do pomiaru dane pozadeklaratywne (czasy reakcji). Tak opracowana metodologia naszego testu pozwala uzyskać rzetelną informację na temat faktycznego odbioru komunikatu reklamowego i dostarcza Klientowi konkretnych wskazówek dotyczących ewentualnych obszarów udoskonalenia spotu" - mówi Marek Lekki z ARC Rynek i Opinia - "Skuteczność i właściwy dobór metodologii w AdVise ma już swoje potwierdzenie w praktyce - do tej pory zrealizowaliśmy z powodzeniem badania dla klientów m.in. z branży hotelarskiej, farmaceutycznej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej i mediowej" - dodaje.

Informacje uzyskane w ramach AdVise dotyczą m.in.:
- siły przebicia komunikatu w bloku reklamowym
- elementów komunikatu, które należy zmodyfikować lub poprawić
- wpływu komunikatu na postrzeganie marki
- wyników badanego komunikatu na tle reklamy konkurencji

Metodologia AdVise
Pre-test komunikatów reklamowych AdVise jest realizowany metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviews, epanel.pl) na próbie N=300, przy czym N=150 to grupa eksperymentalna, na której testowany jest dany spot umieszczony w bloku reklam, zaś N=150 to grupa kontrolna, która otrzymuje w bloku reklam inny spot, np. konkurencji. Badanie może być traktowane jako samodzielne lub być rozwinięte o badanie jakościowe.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia