E-zakupy codziennego użytku

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że 77% internautów robiących zakupy w Internecie przynajmniej raz dokonało w ten sposób zakupów codziennego użytku. Głównymi zaletami dokonywania tego typu zakupów są: nieograniczone godziny otwarcia sklepów (41%) oraz brak konieczności jechania do sklepu (30%).

Osoby, które zakupów codziennego użytku w Internecie nie robią przyznają, że wolą same bezpośrednio w sklepie wybrać towar (80%), połowa z nich ma wątpliwości co do świeżości towarów oraz obawia się wysokich kosztów dostawy. Jednocześnie, respondenci zgodnie przyznają, że do dokonywania częściej zakupów codziennego użytku w Internecie zachęciłaby ich likwidacja opłaty za transport zakupów (72%), szybka dostawa - jeszcze w dniu zamówienia (42%) oraz specjalne promocje (41%).

"W naszym badaniu zdecydowana większość internautów przyznała, że chociaż raz dokonała zakupu produktów codziennego użytku przez Internet. Regularnie takich zakupów dokonuje 20% z nich. Nie oznacza to jednak, że wszyscy są klientami internetowych sklepów spożywczych. Należy pamiętać, że zakupy codziennego użytku to też artykuły chemiczne i kosmetyki oraz alkohole. Można przypuszczać, że część z tych osób korzysta z oferty wyspecjalizowanych sklepów internetowych oferujących np. wina czy z drogerii internetowych, w których często mogą znaleźć produkty trudno dostępne na tradycyjnej sklepowej półce. Niemniej wyniki naszego badania pokazują, że w polskich internautach tkwi olbrzymi potencjał nabywczy, co dostrzegły już m.in. duże sieci spożywcze, z których już właściwie każda oferuje możliwość dokonania zakupów przez Internet" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia