Dziennikarze o biurach prasowych banków

Systematycznie wzrasta odsetek dziennikarzy zadowolonych z pracy działów PR banków. Najlepszy PR spośród banków mają: ING Bank Śląski, mBank oraz Bank BGŻ - wynika z VIII fali badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Aż 89% dziennikarzy bankowych przyznaje, że jest zadowolona z kontaktów zawodowych z bankami. Najważniejsze cechy dobrego biura prasowego to zdaniem dziennikarzy: szybkość reakcji, dostępność telefoniczna pracowników biura oraz świadomość specyfiki pracy dziennikarzy. Na ostatnich miejscach dziennikarze wskazują organizacje seminariów tematycznych czy organizacje spotkań okolicznościowych.

Dziennikarze dokonywali szczegółowej oceny biur prasowych banków według siedemnastu kryteriów. Najwyższe noty otrzymały biura prasowe ING Banku Śląskiego, mBanku i Banku BGŻ.

Liderzy rankingu głównego biur prasowych (TOP 3)
 

Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014


Liderzy wybranych kryteriów:
- Szybkość reakcji: Bank BGŻ
- Dostępność telefoniczna pracowników biura: mBank
- Dostęp do ekspertów: Raiffeisen Polbank
- Dostępność materiałów dodatkowych ?na życzenie?: ING Bank Śląski

"Porównując wyniki badania z tego roku z wynikami sprzed dwóch lat można zauważyć, że czołówka banków pod względem oceny biur prasowych nie zmieniła się. W poprzedniej fali badania oprócz banków, które teraz są na pierwszych trzech pozycjach były jeszcze BRE Bank i Kredyt Bank. Pierwszy z nich zmienił nazwę na mBank, drugi zaś połączył się z BZ WBK. W efekcie tych zmian biuro prasowe mBanku jeszcze umocniło swoją pozycję lidera, zaś biuro prasowe BZ WBK, mimo iż jeszcze nie należy do ścisłej czołówki, jest znacznie wyżej oceniane przez dziennikarzy niż dwa lata temu" - mówi Przemysław Mielczarek z ARC Rynek i Opinia.

Spośród tytułów prasowych, z jakich korzystają dziennikarze poszukując informacji na temat rynku finansowego najpopularniejsza jest Rzeczpospolita (73%), zaś spośród stron internetowych, portali i wortali - bankier.pl (50%).


Informacje o badaniu
Badanie jest realizowane od 2000 roku co dwa lata. Tegoroczne badanie przeprowadzone zostało w dniach 30 marca - 18 kwietnia 2014 roku na próbie N=26 dziennikarzy i analityków. Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. Wywiad miał charakter rozmowy prowadzonej przez przeszkolonego ankietera z respondentem na podstawie przygotowanego kwestionariusza. W badaniu wzięły udział osoby specjalizujące się w tematyce finansowej, które kontaktują się z działami PR banków w ramach swojej pracy. W badaniu wzięli udział dziennikarze współpracujący m.in. z następującymi mediami: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Parkiet, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, bankier.pl,  Media&Marketing, Home Broker, ISB/ Euromoney, Open Finance, PAP, Polskie Radio, TOK FM, Polska Agencja Prasowa, TotalMoney.pl, Radio PIN.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia