Dziecko z polisą czy bez?

Niemal połowa respondentów posiadających dzieci rozważa wykupienie polisy posagowej dla swoich pociech. "Nie" tego rodzaju ubezpieczeniu mówi 37% respondentów, zaś 9% jest zdecydowanych wykupić polisę w ciągu najbliższego roku. Najwięcej rodziców uważa, że polisa posagowa powinna kosztować nie więcej niż 100 złotych miesięcznie - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Respondenci posiadający dzieci przyznają, że starają się odkładać jakieś środki z myślą o zabezpieczeniu przyszłości swoich pociech (45%), czy to poprzez systematyczne bądź niesystematyczne oszczędzanie, zakup nieruchomości czy zawarcie polisy gwarantującej środki na wejście dziecka w dorosłość. Zainteresowanie polisą posagową deklaruje 63% rodziców, przy czym tylko 9% z nich ma konkretne plany zakupowe.

Plany rodziców związane z zakupem polisy posagowej dla dziecka/ dzieci


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, maj 2013

Niemal połowa respondentów najchętniej przeznaczyłaby na ten cel nie więcej niż 100 złotych miesięcznie, z czego 19% chciałoby, aby polisa posagowa kosztowała ich najwyżej 50 zł.

Jaką kwotę byłby/ byłaby Pan/ Pani w stanie płacić miesięcznie za polisę posagową dziecka?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, maj 2013

"Z naszego badania jasno wynika, że rodzice myślą o przyszłości finansowej swoich dzieci. Jest to zgodne z tendencją społeczną do zabezpieczania przyszłości swojej i swojej rodziny. Jak wiemy,  zabezpieczenie przyszłości dziecka może być realizowane na wiele sposobów, np. poprzez gromadzenie majątku, który dziecko w przyszłości odziedziczy, inwestycję w edukację potomka, gromadzenie oszczędności czy też wykupienie polisy posagowej. Z pewnością wśród polskich konsumentów, w tym również rodziców rośnie świadomość, że począwszy od narodzin dziecka warto odkładać środki finansowe na wydatki związane z jego dorastaniem, gdyż zgromadzone oszczędności pomogą mu na dobry start w życiu" - mówi Aleksandra Brzozowska z ARC Rynek i Opinia - "Mimo, że Polska wciąż gorzej wypada na tle większości krajów Unii Europejskiej pod względem poziomu oszczędności przypadających na jednego mieszkańca, to warto zauważyć pozytywny trend  jakim jest ogólny, systematyczny wzrost oszczędności w naszym kraju, co pokazują najświeższe dane. Ten kierunek zmian potwierdzają również badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzone na początku 2013 roku z których wynika, że co trzeci Polak planuje więcej oszczędzać w tym roku" - dodaje.

Informacja o badaniu
Badanie ARC Rynek i Opinia, zrealizowane w dniach 24-30.04.2013, metodą CAWI (badanie on-line) na grupie osób powyżej 25 roku życia posiadających przynajmniej 1 dziecko i nie posiadających polisy posagowej, próba internautów N=497.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia