Do biegu, gotowi, start!

Bieganie stało się najbardziej popularną aktywnością fizyczną Polaków, zdecydowanie wyprzedzając dotychczasowego lidera - jazdę na rowerze. W ciągu ostatnich czterech lat ponad trzykrotnie wzrosła liczba osób, które uprawiają biegi. Podobny wzrost jest widoczny w przypadku gimnastyki i ćwiczeń sprawnościowych, które znalazły się na trzecim miejscu najpopularniejszych dyscyplin sportowych uprawianych przez Polaków - wynika z badania Sponsoring Monitor 2012/ 2013 ARC Rynek i Opinia.

Od kilku lat liczba osób uprawiających sport utrzymuje się na podobnym poziomie (30%). Wśród najbardziej popularnych sportów w ciągu ostatniego roku można zauważyć zmiany: bieganie, które do tej pory plasowało się na drugim miejscu, zaraz po jeździe na rowerze, jest teraz zdecydowanym liderem.

Najpopularniejsze dyscypliny sportowe uprawiane przez Polaków


 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, Sponsoring Monitor 2012/ 2013, styczeń 2013

Warto zwrócić uwagę, że popularność dwóch dyscyplin będących na podium, tj. biegania i ćwiczeń sprawnościowych systematycznie i dynamicznie rośnie.

Zainteresowanie bieganiem i gimnastyką/ ćwiczeniami sprawnościowymi na przestrzeni lat
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, Sponsoring Monitor 2012/ 2013, styczeń 2013

Wszystkie trzy dyscypliny: bieganie, jazda na rowerze, ćwiczenia sprawnościowe są najpopularniejsze w grupie wiekowej między 15 a 34 rokiem życia, przy czym osoby najmłodsze (15-17 lat) najchętniej wybierają ćwiczenia sprawnościowe, osoby nieco starsze (18-24 lata) - bieganie, zaś osoby w wieku 25-34 lata - w równym stopniu bieganie i jazdę na rowerze. Pierwszą i trzecią w rankingu dyscyplinę sportową uprawiają w równym stopniu kobiety i mężczyźni, zaś jazdą na rowerze w większym stopniu zainteresowani są mężczyźni (65%).

"Z naszego badania wynika, że w Polsce nastał prawdziwy boom na bieganie - świadczy o tym choćby 10% wzrost zainteresowania tą aktywnością w ciągu zaledwie roku. Popularność biegania na pewno w dużej mierze wynika z tego, że można uprawiać je wszędzie, bez specjalnego sprzętu, ograniczeń czasowych czy ograniczeń dotyczących miejsca. W naszym badaniu widoczne jest też wzmożone zainteresowanie imprezami sportowymi związanymi z bieganiem, w tym maratonami. To na pewno pozytywny trend, który być może w przyszłości przełoży się na wzrost liczby osób, które uprawiają sport - póki co jednak liczba ta od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie" - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to cykliczne badanie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od 12 lat, co pozwala na obserwowanie trendów w sporcie. Badanie ?Sponsoring Monitor 2012/2013? zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1808 mieszkańców Polski w wieku 15?65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia