Czy sukces Jerzego Janowicza zwiększy zainteresowanie tenisem?

Polscy tenisiści odnoszą sukcesy na skalę światową, mimo tego przez ostatnie lata zainteresowanie tenisem ziemnym wśród polskich kibiców niemal nie wzrosło. Od kilku lat niezmiennie plasuje się on w okolicach 15-tego miejsca wśród najbardziej popularnych sportów - wynika z 2. fali badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Jak pokazuje kolejna fala badania "Sponsoring Monitor" ARC Rynek i Opinia z września br. sukcesy Agnieszki Radwańskiej nie przyczyniły się do zwiększenia zainteresowania tenisem ziemnym wśród Polaków. W ciągu ostatnich pięciu lat zainteresowanie to wzrosło zaledwie o 0,41 punktu w skali 7-punktowej, zaś od maja do września bieżącego roku tylko o 0,1 punktu.

"Grono polskich tenisistów odnoszących międzynarodowe sukcesy się powiększa: Jerzy Janowicz w tenisowym turnieju ATP Masters 1000 w Paryżu doszedł do finału i awansował na 26. miejsce w rankingu ATP. Być może ten sukces spowoduje, że Polacy w większym stopniu zainteresują się tenisem - to powinno być już widoczne w kolejnej fali naszego badania, którą będziemy realizowali za miesiąc" - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Zainteresowanie tenisem ziemnym na przestrzeni lat (skala od 1 do 7)
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, Sponsoring Monitor 2012, 2. pomiar, wrzesień 2012

"Podstawowym źródłem informacji na temat sportu, a tym samym siłą napędową, decydującą o popularności każdej dyscypliny i sportowca, są ogólnodostępne kanały telewizyjne. Tenis ziemny nie jest jednak ich produktem flagowym. Poszczególne mecze, nawet te najważniejsze z punktu widzenia polskich kibiców, a zatem z udziałem Agnieszki Radwańskiej czy Jerzego Janowicza, można obejrzeć tylko w stacjach tematycznych. Eurosport czy Polsat Sport, pomimo wysokiej wartości merytorycznej, mają jednak ograniczony zasięg i oglądalność. Ma to oczywiście swoje przełożenie w popularyzacji zarówno dyscypliny, jak również w budowie potencjału wartości marketingowej zawodników. Proszę zauważyć, iż transmisje skoków narciarskich czy Formuły 1 w dobie sukcesów naszych sportowców, były dla kibiców rozrywką familijną. Oczekiwania na sukces Małysza czy Kubicy i częste konsumowanie go przez większe audytorium, przyczyniało się do wzrostu popularności. Działo się to przy udziale stacji ogólnodostępnych, które miały w tym swój niebagatelny udział" - komentuje Piotr Pietrzak, Dyrektor Zarządzający Havas Sports & Entertainment, ekspert ARC Rynek i Opinia.

O badaniu
Sponsoring Monitor to cykliczne badanie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od 11 lat, co pozwala na obserwowanie trendów w sporcie. Badanie "Sponsoring Monitor 2012, pomiar 2" został przeprowadzony metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI), N=604. Termin realizacji: 12-25.09.2012.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia