Matki oczekują dopłat do żłobków i przedszkoli

Z sondażu ARC Rynek i Opinia wynika, że najbardziej oczekiwaną przez matki dzieci do lat pięciu rodzajem pomocy jest dofinansowanie złobków i przedszkoli. Comiesięczne dofinansowanie niezależnie od rodzaju wydatków też cieszy się popularnością, jednak głównie wśród rodzin wielodzietnych.

Aż trzy czwarte matek posiadających dzieci do lat pięciu oczekiwałoby dofinansowania ze strony państwa opłat za żłobki i przedszkola, również prywatne. Niewiele mniej kobiet oczekuje comiesięcznego wsparcia finansowego, niezależnie od rodzaju wydatków.

Jakiego rodzaju pomocy finansowej oczekuje Pani od państwa? (TOP 3), możliwość udzielenia kilku odpowiedzi
  
Źródło: ARC Rynek i Opinia, październik 2015

Im większa liczba dzieci w gospodarstwie domowym, tym większe zainteresowanie kobiet comiesięcznym dofinansowaniem ze strony państwa (np. 500 zł) niezależnie od wydatków. Kobiety posiadające jedno lub dwoje dzieci przede wszystkim chciałyby dofinansowania żłobków i przedszkoli.


Zainteresowanie dofinansowaniem żłobków i przedszkoli 
 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, październik 2015


Zainteresowanie comiesięcznym dofinansowaniem od państwa, niezależnie od rodzaju wydatków

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, październik 2015

"Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że są istotne różnice w oczekiwaniach matek w stosunku do państwa, zależne od liczby posiadanych dzieci. Państwo, chcąc wpłynąć na poprawę sytuacji demograficznej, być może powinno w większym stopniu kierować swoje działania w stosunku do kobiet, które już mają jedno dziecko, jednak z różnych przyczyn nie decydują się na kolejne. Dla tych matek rzeczą pierwszorzędną okazuje się dostęp do opieki żłobkowej i przedszkolnej oraz pomoc w jej opłaceniu. W przypadku rodzin wielodzietnych większe zainteresowanie regularną comiesięczną wpłatą jest zrozumiałe, gdyż można sobie wyobrazić, że mając kilkoro dzieci kobiecie trudniej jest wrócić do pracy i w związku z tym, w większym stopniu potrzebne jej są środki finansowe niż opieka żłobkowa czy przedszkolna" - komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (wywiady on-line) na próbie 1081 kobiet, które mają przynajmniej jedno dziecko w wieku do pięciu lat. Termin badania: 21-30.10.2015.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia