Czas na rower

Jazda na rowerze to jedna z najczęściej uprawianych dyscyplin sportowych wśród Polaków. Spośród osób jeżdżących na rowerach połowa jeździ wyłącznie w okresie wiosenno-letnim. Rowerzyści zazwyczaj korzystają z rowerów kilka razy w tygodniu - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

15% Polaków przyznaje, że jeździ na rowerze i traktuje tą aktywność jako rodzaj aktywności fizycznej. Amatorów tej dyscypliny jest więcej wśród osób z grupy wiekowej 45-64 lat oraz wśród kobiet.

Polscy rowerzyści posiadają w zdecydowanej większości własny rower. 19% osób jeżdżących na rowerze przyznaje, że korzysta z sieci rowerów miejskich.

Dlaczego korzysta Pan/ Pani z rowerów miejskich?


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, lipiec 2015

"Rowery miejskie na dobre zagościły w polskich miastach i są bardzo chętnie wykorzystywane, zwłaszcza przez osoby młode, ceniące sobie wygodę oraz możliwość uniknięcia korków. Jak wynika z naszego badania rowery miejskie są też przydatne turystycznie. 16% osób korzystających z rowerów miejskich przyznaje, że ten rodzaj przemieszczania się wybiera podczas pobytu w innym mieście" - komentuje Natalia Jońca z ARC Rynek i Opinia.

16% respondentów korzysta z rowerów przez cały rok. Największa grupa badanych użytkuje rowery w okresie wiosenno-letnim, rzadziej też rowerzyści korzystają z rowerów podczas brzydkiej pogody.


Kiedy korzysta Pan/ Pani z roweru?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, lipiec 2015

Aż 60% rowerzystów korzysta z roweru przynajmniej kilka razy w tygodniu.


Jak często korzysta Pan/ Pani z roweru?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, lipiec 2015



Badanie rowerzystów
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (wywiady internetowe na własnym panelu internetowym) wśród osób w wieku powyżej 15 lat, które przynajmniej raz na dwa lata jeżdżą na rowerze, próba N=783. Termin realizacji badania: czerwiec ? lipiec 2015.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia