Informacje prasowe 2017

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.



Crowdfunding rośnie w siłę

Aż 41% Polaków wyraża zainteresowanie wspieraniem projektów crowdfundingowych w przyszłości, mimo iż obecnie tylko co dziesiąty badany deklaruje rzeczywiste zaangażowanie w tego typu akcje - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Crowdfunding to społeczna zbiórka pieniędzy na realizację projektów kulturalnych, społecznych czy biznesowych. Sponsorami takich akcji są członkowie społeczności, przyjaciele pomysłodawców, a także wszyscy zainteresowani chcący wesprzeć twórców projektów. Wysokość wpłat jest zależna od indywidualnych decyzji finansujących. Najczęściej w zbiórkach bierze udział bardzo dużo osób, które wpłacają małe kwoty.

Z deklaracji Polaków wynika, że odsetek osób, które będą przekazywać pieniądze na akcje crowdfundingowe może się zwiększyć nawet o 30 punktów procentowych. Obecnie 11% badanych deklaruje swój udział w podobnych przedsięwzięciach.

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń 2017 r.

Najwyższe zainteresowanie projektami crowdfundingowymi wykazują osoby z najmłodszej grupy wiekowej. Najmniej przekonane do tego rodzaju działalności jest najstarsze pokolenie 57+. Wprawdzie deklarowane obecne zaangażowanie tej grupy nie odbiega od średniej dla wszystkich grup wiekowych, to jednak deklarowany wzrost zaangażowania w przyszłości w finansowanie społeczne jest ponad dwukrotnie niższy niż wśród osób najmłodszych.


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń 2017 r.

Od kilku lat obserwujemy istotny rozwój portali crowdfundingowych. Polacy coraz częściej szukają tego typu wsparcia swoich przedsięwzięć i z drugiej strony - coraz chętniej angażują się własnymi środkami w realizację czyjegoś pomysłu. Z pewnością nieoceniona jest tutaj pomoc mediów społecznościowych, dzięki którym różnego rodzaju przedsięwzięcia można szybko i efektywnie nagłośnić wśród osób indywidualnych. Polski rynek finansowania społecznego w porównaniu z zachodnim jest jeszcze w początkowej fazie rozwoju. Popularność crowdfundingu polega na tym, że za niewielką sumę pieniędzy - zgodnie z danymi PolakPotrafi.pl średnia wpłata to 100 zł - można się poczuć współautorem sukcesu jakiegoś przedsięwzięcia i mieć poczucie, że dołożyło do niego tę przysłowiową cegiełkę. Projekty mogą być różne - od typowo społecznych, rozwiązujących jakiś problem po czysto rozrywkowe - np. wsparcie rozwoju ulubionej gry komputerowej. W projektach crowdfundingowych liczy się innowacja, każdy kto ma dobry pomysł i jest w stanie zainteresować nim resztę społeczności, może swoje marzenie przemienić w czyn - komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.



Informacja o badaniu
Badanie zrealizowane metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) na próbie N=500 respondentów (próba reprezentatywna dla populacji Polski pod względem demograficznym: wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania). Termin realizacji: 22- 27.12.2016 r.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia