Dzień Matki za pasem! Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że polski internauta bardziej związany jest z matką niż ojcem. Uważa też, że jest ona dla niego lepszym niż tata kompanem do zabawy.  

„Kogo bardziej kochasz – mamusię czy tatusia?”. To pytanie jest powszechnie zadawane dzieciom w naszym kraju. Z okazji nadchodzącego Dnia Matki instytut badawczy ARC Rynek i Opinia postanowił sprawdzić, z którym rodzicem polscy internauci czują się bardziej związani. Okazuje się, że rywalizację o względy dzieci wygrywają matki. 20 proc. respondentów deklaruje, że bardziej kocha matkę niż ojca. Choć warto dodać, że aż 64 proc. badanych twierdzi, że takim samym uczuciem darzy obojga rodziców.

Niemal sześciokrotnie więcej respondentów (40 proc.) twierdzi, że prosi o radę matkę niż ojca (3 proc.). Matka jawi im się również jako lepszy kompan do zabawy. „W naszej kulturze matka spędza znacznie więcej czasu z dzieckiem niż ojciec. Wprowadza je w świat i przekazuje całą swoją wiedzę
o otoczeniu. Nie dziwi więc fakt, że dzieci deklarują, że łączy je większa więź z matkami niż ojcami” – mówi Krzysztof Szczerbacz, manager ds. badań online w ARC Rynek i Opinia.

Respondenci mają opory przed pożyczaniem pieniędzy od rodziców. Jeśli jednak już to robią, to znacznie częściej zwracają się w tej sprawie do matek (21 proc.) niż ojców (9 proc.).

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na Epanel.pl w dniach 5-9 maja 2011 roku. Wzięło w nim udział łącznie N=511 internautów powyżej 15 roku życia.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia