Coraz więcej Polaków przekonanych do bezpłatnej telewizji

Telewidzowie coraz bardziej doceniają bezpłatną telewizję naziemną. Wskazywane przez respondentów jej zalety to: brak opłat, brak umowy i wystarczająca oferta programowa. Telewizja płatna z kolei jest, zdaniem respondentów, droga, a jej oferta programowa ? mimo, że znacznie szersza niż telewizji naziemnej - nie zawsze zgodna z oczekiwaniami odbiorców - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Mimo iż darmowa telewizja naziemna wciąż jest mniej popularna od cyfrowej telewizji satelitarnej i telewizji kablowej to liczba osób dostrzegających jej zalety systematycznie rośnie.

A jakiej telewizji Pan/ Pani korzysta?

Źródło: ARC Rynek i Opinia, sierpień 2014

Dostawcy telewizji kablowej, z których usług respondenci korzystają najczęściej (TOP4)
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, sierpień 2014

Dostawcy cyfrowej telewizji satelitarnej, z których usług respondenci korzystają najczęściej (TOP 3)
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, sierpień 2014

Tym, co podoba się klientom w przypadku telewizji naziemnej najbardziej jest brak opłat - oprócz obowiązkowej opłaty abonamentowej - i brak konieczności podpisywania umowy.

Jakie są Pana/ Pani zdaniem zalety telewizji naziemnej? (możliwość wyboru kilku odpowiedzi)
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, sierpień 2014

Największą wadą telewizji naziemnej jest brak programów, które interesują respondentów, zaś cyfrowej telewizji satelitarnej i telewizji kablowej - wysoka cena. Jednocześnie, mimo iż oferta programowa telewizji płatnej jest wyżej oceniana niż telewizji bezpłatnej, to jednak aż jedna czwarta respondentów nie jest z niej zadowolona.

Największe wady telewizji naziemnej, cyfrowej oraz kablowej (możliwość wyboru kilku odpowiedzi)


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, sierpień 2014

"Naziemna telewizja cyfrowa stała się realną substytucyjną konkurencją dla płatnych telewizji. Po pierwsze - jest bezpłatna, po drugie - nie wymaga podpisania umowy, po trzecie zaś - jej oferta programowa systematycznie się poszerza. Obecnie firmy oferujące płatną telewizję stoją przed wyzwaniem przekonania klientów, że płatna telewizja oferuje znacznie więcej niż bezpłatna, czyli szerszą, zoptymalizowaną pod kątem różnych odbiorców ofertę programową, niedostępną w telewizji naziemnej, szereg usług dodatkowych - takich jak nagrywarka czy wypożyczalnia filmów. Klient musi widzieć wyraźną przewagę telewizji płatnej, w przeciwnym razie - może zacząć rozważać rezygnację z niej. Patrząc na wyniki naszego badania, klienci nie są do końca zadowoleni z usług płatnych, a których obecnie korzystają. Mimo, iż dostrzegają również pewne braki po stronie telewizji bezpłatnej to jednak znacznie łatwiej jest się z pewnymi niedogodnościami pogodzić wiedząc, że usługa jest teoretycznie darmowa. W przypadku usług płatnych oczekiwania klientów diametralnie rosną" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacje o badaniu
Badanie odbyło się na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej o liczebności N=1000, w dniach 01.08 - 07.08.2014. Badanie przeprowadzono za pomocą techniki CAWI (ankiety internetowych) poprzez epanel.pl, panel należący do ARC Rynek i Opinia.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia