Ubiegły rok należał w Polsce do Chopina. Niektórym mogło się wydawać, że był on wszędzie – na koszulkach, plakatach, koncertach, w gazetach, muzeach itd. Z najnowszego badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl wynika, że aż ¾ respondentów jest świadomych, że patronem roku 2010 był Fryderyk Chopin, a blisko 65 proc. z nich deklaruje, ze sposób prowadzenia działań promocyjnych związanych z obchodami 200 rocznicy urodzin polskiego kompozytora przypadł im do gustu.

W 2010 roku świętowaliśmy rocznicę dwusetnych urodzin Fryderyka Chopina. Przez cały rok organizowane były z tej okazji różnego rodzaju koncerty, wystawy, spotkania. W Warszawie otwarto interaktywne muzeum Chopina, a także odnowiono muzeum w Żelazowej Woli, dom narodzin artysty. Powstało wiele publikacji. Podjęto również wiele niestandardowych działań, które promowały rok Chopin. Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia postanowił sprawdzić jak polscy internauci oceniają przebieg działań związanych z obchodami roku największego polskiego kompozytora. Podsumowanie to przedstawia się nie najgorzej.

Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że ¾ polskich internautów w wieku 20-60 lat wie, że Fryderyk Chopin był patronem ubiegłego roku. Jedynie 3 proc. ankietowanych wskazuje w tym kontekście nazwiska innych znanych polskich artystów, a 22 proc. deklaruje, że nie wie.

Osoby, które wzięły udział w badaniu potwierdzają zasadność organizowania obchodów roku dedykowanego wybitnemu artyście. Aż 86 proc. ankietowanych uważa, że tego typu przedsięwzięcia mogą przyczynić się do zwiększenia zainteresowania twórczością i miejscem, z którego pochodził artysta. Co ciekawe, 78 proc. respondentów jest zdania, że dzięki działaniom promocyjnym związanym z obchodami Roku Chopinowskiego zwiększyła się wiedza Polaków i obcokrajowców na temat życia, twórczości i miejsca pochodzenia artysty.

Blisko 65 proc. badanych deklaruje, że podobały jej się działania promocyjne, jakie zostały podjęte aby uczcić obchody Roku Chopinowskiego. 56 proc. ankietowanych uważa, że zorganizowano je na szeroką skalę, natomiast 54 proc. że pomysłowo. 48,5 proc. jest zdania, że przykuwały uwagę.

Jedynie co dziesiąty respondent twierdzi, że sposób, w jaki została zorganizowana promocja obchodów roku Chopina, nie przypadł im do gustu. Wśród nich 64 proc. jest zdania, że działania promocyjne były niezauważalne. 57,5 proc. uważa, że były zorganizowane bez pomysłu, a 48 proc. że nijakie.

Największą uwagę polskich internautów przykuły imprezy (festiwale, wystawy koncerty itd.) organizowane z okazji obchodów Roku Chopinowskiego. Wskazało je blisko 60 proc. respondentów. Co czwarty respondent zwrócił uwagę na interaktywne muzeum, natomiast co piąty na niekonwencjonalne działania promocyjne takie jak murale, piny, naklejki, interaktywne ławki itd.

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na Epanel.pl w dniach 14-17 grudnia 2010 roku. Wzięło w nim udział łącznie N=610  internatów w wieku 20-60 lat.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia