? Chcemy mieszkać ładnie, jednak ograniczamy remonty

 

Niemal połowa badanych internautów w ciągu ostatniego roku dokonywała remontów w swoich mieszkaniach i domach. Respondenci deklarowali jednak, że w najbliższym czasie ograniczą je i częściej będą decydowali się wyłącznie na upiększanie swoich mieszkań (44%) oraz zakup akcesoriów do aranżacji wnętrz i mebli (30%) – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
 
Na remont mieszkania, domu lub wybranego w nim pomieszczenia w ciągu ostatniego roku zdecydowało się 46% respondentów, szczególnie w przedziale wiekowym 35 – 44 lat. Odsetek badanych, którzy planują takie inwestycje w najbliższym czasie jest jednak niższy o 19%.
 
?Spadek zainteresowania remontami można tłumaczyć spowolnieniem gospodarczym, które z jednej strony wpływa na kondycję rynku nieruchomości – silnie związanego z branżą wykończeniową i wnętrzarską, z drugiej zaś powoduje ograniczanie wydatków. Należy się spodziewać, że polscy konsumenci w dobie kryzysu będą szukać tańszych rozwiązań odmieniających wnętrza? – mówi Marta Niemczewska, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.
 
Jakich zmian we własnym mieszkaniu/ domu dokonał(a) Pan/ Pani i jakie planuje dokonać?
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 10.2011
 
Tylko połowa badanych, którzy dokonywali remontów, korzystała z ekip remontowo-budowlanych (23%) i analogicznie do spadającej liczby planowanych remontów – również w najbliższym czasie respondenci planują rzadziej korzystać z tego typu usług (14%). Ankietowani sporadycznie korzystali z usług projektantów wnętrz i architektów (3%) i ten trend w najbliższym czasie się nie zmieni.
 
Respondenci są zainteresowani tematyką wnętrzarską - większość z nich przyznała, że ogląda programy telewizyjne poświęcone aranżacji wnętrz oraz czyta pisma o tej tematyce.
 
Czy czyta Pan/Pani pisma poświęcone aranżacji wnętrz lub ogląda programy telewizyjne na ten temat?
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 10.2011
 
?Nasze badanie wykazało, że wiele osób prace remontowe wykonuje samodzielnie lub z pomocą rodziny i znajomych. Wynika to z oszczędności. Biorąc pod uwagę duże zainteresowanie respondentów magazynami i programami wnętrzarskimi można wysnuć wniosek, że chętnie korzystają oni z tamtejszych rozwiązań, porad i wskazówek? – mówi Marta Niemczewska z ARC Rynek i Opinia.
 
O badaniu
Badanie omnibusowe internautów przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na własnym panelu internetowym epanel na grupie 552 internautów w październiku 2011r. Przewagę w badanej grupie internautów stanowili mieszkańcy dużych miast.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia