Chcemy latać po kraju za 200 złotych

80% internautów uważa, że w Polsce potrzebna jest konkurencyjna do PLL LOT i Eurolot linia lotnicza oferująca loty krajowe w miejsce upadłego OLT Express. 87% respondentów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze. 200 złotych za krajowy bilet lotniczy to cena, która przez większość internautów (65%) została uznana za konkurencyjną w stosunku do innych środków transportu - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia wynika, że respondenci wyrażają duże zainteresowanie lotami krajowymi.

Czy uważa Pan/ Pani, że w Polsce potrzebna jest konkurencyjna do PLL LOT i Eurolot linia lotnicza oferująca loty krajowe?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 13.08.2012

"Sytuacja związana z Amber Gold i OLT Express uświadomiła Polakom dwie rzeczy: należy z dużą dozą ostrożności podchodzić do bardzo atrakcyjnych ofert firm finansowych, które nie podlegają nadzorowi oraz że samolot może być realną alternatywą podróżowania po Polsce. Do tej pory, co wynika z naszych badań z maja tego roku, zaledwie 1% internautów twierdziło, że korzysta z krajowych lotów prywatnie, 4% zaś służbowo. Loty po Polsce uznawane były za bardzo drogie i tym samym ekskluzywne. Biorąc pod uwagę fakt, że bilety krajowe PLL LOT w dwie strony można kupić za 200 - 300 złotych, to nie konkurencyjne ceny OLT Express, które były niewiele niższe od tych oferowanych przez PLL LOT, zachęciły Polaków do podróżowania samolotem. Tym, co zachęciło klientów było stworzenie przez OLT Express siatki połączeń między miastami z ominięciem Warszawy oraz uświadomienie im poprzez zmasowaną kampanię reklamową że ceny biletów nie są tak drogie jak przypuszczali" - mówi Krzysztof Szczerbacz, ekspert z ARC Rynek i Opinia. 

Jaka Pana/Pani zdaniem cena biletu lotniczego w dwie strony na trasie Warszawa - Wrocław byłaby konkurencyjna w stosunku do innych środków transportu?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 13.08.2012

Bilet na trasie Warszawa - Wrocław i z powrotem zdaniem największej części internautów (48%) powinien kosztować maksymalnie 200 złotych, czyli tyle ile kosztowały bilety OLT Express. Spora grupa osób 13% zaakceptowałaby też bilety o 100 złotych droższe. Co trzeci respondent uważa, że taki bilet powinien kosztować mniej niż 100 złotych.

"Obecnie w PLL LOT bilet lotniczy na trasie Warszawa - Wrocław kupowany na miesiąc przed podróżą to koszt rzędu 241 złotych za osobę dorosłą w tygodniu i 325 złotych za lot w weekend. Są to ceny w dużej mierze odpowiadające oczekiwaniom konsumentów. Istnieje jednak obawa, że Polacy po upadku OLT Express ponownie wrócą do starych przekonań, że latanie po Polsce jest drogie i dolecieć można tylko do wybranych miast" - dodaje Krzysztof Szczerbacz.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w dniu 13.08.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania próbie respondentów N=500.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia