Informacje prasowe 2017

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.



Gorąca kawa ze spożywczego

Już co trzecia osoba pijąca kawę na mieście korzysta z oferty kawowej sklepów spożywczych i punktów sprzedaży. Najbardziej znaną i najczęściej odwiedzaną siecią sklepów oferujących kawę na wynos jest Żabka. Z oferty kawowej sklepów spożywczych najczęściej korzystają mężczyźni i osoby młode - do 29 roku życia - wynika z badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.

Rośnie liczba osób pijących kawę na mieście kilka razy w miesiącu i częściej ? obecnie ten odsetek wynosi 83%, czyli 7 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym. Co ciekawe, przybywa klientów, którzy spożywają kawę na mieście w pierwszej połowie dnia.

 
Źródło: Cafe Monitor 2017, ARC Rynek i Opinia, maj 2017


 
Źródło: Cafe Monitor 2017, ARC Rynek i Opinia, maj 2017


Najbardziej znaną siecią sklepów spożywczych oferujących kawę na wynos jest Żabka. Tam też klienci najczęściej kupują kawę. Jednocześnie, jeśli chodzi o smak napoju, zdecydowanie przoduje sieć 1 Minute.


 

Źródło: Cafe Monitor 2017, ARC Rynek i Opinia, maj 2017

Głównymi sieciami sklepów spożywczych/kiosków, w których klienci piją kawę przynajmniej raz w tygodniu są: Żabka (11%), Fresh Market (10%) oraz 1 Minute (9%). Głównymi motywami wyboru sklepu spożywczego lub punktu sprzedaży jako miejsca, gdzie konsumenci kupują kawę na wynos, są: przystępna lokalizacja, możliwość kupienia kawy po drodze, dobra jakość kawy oraz przystępna cena.

We wszystkich powyższych sieciach najczęściej wybieranym rodzajem kawy jest kawa latte. Wyjątek stanowią kioski i saloniki RUCHu, gdzie klienci nieco częściej deklarują zakup cappuccino.  

Mieszkańcy dużych miast niemal na każdym kroku mają możliwość zakupienia kawy na wynos. W ostatnich latach pojawiały się i ciągle pojawiają się kolejne kawiarnie, kąciki kawowe na stacjach benzynowych, sklepach convenience, salonikach prasowych, czy automaty do kawy. W tym roku postanowiliśmy sprawdzić w naszym badaniu, na ile sklepy spożywcze są brane pod uwagę przy zakupie kawy na wynos. Okazuje się, że aż jedna trzecia respondentów - mieszkańców dużych miast pijących kawę na mieście - wybiera właśnie sklep spożywczy jako miejsce, gdzie można zakupić gorącą kawę. Oczywiście konsumpcja tej kawy różni się od konsumpcji kawy np. w kawiarniach sieciowych, gdzie można dodatkowo spotkać się z przyjaciółmi czy złapać chwilę oddechu. Jednak nasze badanie pokazuje, że sklepy spożywcze są ważnym graczem w rynku kawy na wynos - komentuje Dominika Grzyb, autorka raportu z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie Café Monitor zrealizował instytut ARC Rynek i Opinia techniką CAWI (badania on-line na własnym panelu epanel.pl), próba N=1200 osób deklarujących picie kawy na mieście. Badanie przeprowadzono na grupie mieszkańców dużych miast, losowo-wybranych osób w wieku 15-55 lat. Termin realizacji badania: 11.05-22.05.2017.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia