Dom, kawiarnia sieciowa i praca to miejsca, w których polski kawosz zazwyczaj pije kawę. Kawiarnie najczęściej odwiedzają młode kobiety. Robią to późnym popołudniem, żeby spotkać się ze znajomymi – wynika z Cafe Monitora 2010 przygotowanego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.

60 proc. respondentów, którzy wzięli udział w badaniu przygotowanym przez ARC Rynek i Opinia deklaruje, że kawiarnie sieciowe są najczęściej wybieranym przez nich miejscem picia kawy. Ich klientkami są zazwyczaj kobiety w wieku od 20 do 29 lat. Odwiedzają kawiarnie sieciowe po pracy –  późnym popołudniem, kilka razy w miesiącu. Najchętniej spotykają tam ze znajomymi.

Nie dziwi fakt, że najczęściej kupowanym produktem przez klientów kawiarni sieciowych są napoje kawowe. Najpopularniejszym z nich jest w dalszym ciągu kawa typu cafe latte. Pije ją ponad połowa kawoszy. Niemniej jednak, coraz większą popularnością cieszy się esencjonalne espresso. Oprócz kawy, w kawiarniach sieciowych klienci kupują zazwyczaj ciasta i ciastka. Jedna wizyta w kawiarni sieciowej dla przeciętnego klienta to wydatek średnio 26,8zł.

Badanie metodą wywiadów internetowych CAWI zostało przeprowadzone w dniach 27.05-14.06 br. na próbie N=1003 mieszkańców Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Poznania, Łodzi i Katowic w wieku 16 - 55 lat, odwiedzających kawiarnie nie rzadziej niż raz na miesiąc.

Więcej informacji na temat raportu i jego zakupu:

Marcin Powiłański
Key Account Manager
marcin.powilanski@arc.com.pl
tel. +48 22 584 85 00

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia