Branża nowych technologii kojarzy się najlepiej


Z badania "Brand & Customer Experience" ARC Rynek i Opinia wynika, że marki reprezentujące branżę nowych technologii budzą najwięcej pozytywnych emocji wśród klientów. Zdecydowanym wygranym jest Samsung, który jest dobrze kojarzony zarówno przez swoich użytkowników jak i osoby, które nie użytkują produktów tej marki.


W badaniu "Brand & Customer Experience" instytut ARC Rynek i Opinia sprawdził, które marki budzą w konsumentach pozytywne emocje. W ramach badania respondenci wskazywali spontanicznie marki w kontekście kilku wartości budujących ich pozytywne doświadczenia z marką. Wśród wartości znalazły się m.in.: jakość produktów i usług, profesjonalna obsługa, dbałość o klienta, wyprzedzanie oczekiwań klienta, dynamiczny rozwoju czy dobra opinia wśród znajomych. Respondenci mogli do każdej wartości przypisać dowolna liczbę marek, przy czym nie musiały to być marki, z których osobiście kiedykolwiek korzystali.


"Doświadczenie klienta z marką zaczyna się na długo przed zakupem jej produktu lub skorzystaniem z usługi. Często finalny zakup poprzedzony jest stycznością z opiniami na temat marki, jej komunikacją marketingową i innymi elementami pozwalającymi zbudować swoją opinię na temat marki. Ważne jest, że konsument nie musi być klientem danej marki, żeby mieć na jej temat wyrobione zdanie. I właśnie zbadanie stosunku do różnych marek, niezależnie od tego, czy się korzysta z jej produktów czy nie było celem naszego badania" - mówi Piotr Juszczyk z ARC Rynek i Opinia.


Branże najbardziej kojarzone przez konsumentów z pozytywnymi doświadczeniami to przede wszystkim nowe technologie oraz sieci komórkowe. Reprezentanci tych branż - marki: Samsung, Play i Orange zostały uznane przez respondentów za liderów pozytywnych doświadczeń konsumenckich.


Marki najbardziej kojarzone z pozytywnymi doświadczeniami konsumenckimi ? TOP 3
 
Źródło: Badanie "Brand & Customer Experience", ARC Rynek i Opinia, luty 2014

"Wyniki pokazują ogromny postęp, jakiego marka Samsung dokonała w ciągu ostatnich sześciu - siedmiu lat. Z mało znanej, taniej koreańskiej marki, Samsung stał się głównym graczem na rynku nowych technologii. Szeroko zakrojony atak na wiele kategorii na raz (telewizory, laptopy, smartfony, tablety), silna promocja, rzucenia rękawicy liderowi wizerunku - Apple przyniosły pożądany efekt. Warto w kontekście Samsunga wspomnieć o marce LG. To kolejna marka stojąca w kolejce do globalnej kariery. Marka wydaje się być tam, gdzie Samsung był sześć lat temu. Powoli pnie się do góry na wymiarach zaufania i akceptacji. Ciekawe tylko, czy firma wyciągnie odpowiednie wnioski i podejmie "wyzwanie wielkości", czy zadowoli się obecną pozycją "w poczekalni"" - komentuje wyniki Jacek Studziński z Well.


Branże, które przez konsumentów były najczęściej wskazywane w kontekście pozytywnych doświadczeń (TOP 10)


 
Źródło: Badanie "Brand & Customer Experience", ARC Rynek i Opinia, luty 2014

Marki z wybranych branż, które mają najlepszy wizerunek pod względem brand experience wśród badanych:

- Nowe technologie/RTV/AGD: Samsung, Sony, Apple, LG, Bosch
- Sieci komórkowe: Play, Orange
- Producenci odzieży: Adidas, Nike
- Sieci sklepów: Biedronka, Lidl, Tesco, Rossmann
- Producenci artykułów spożywczych: Coca Cola, E.Wedel
- Motoryzacja: Mercedes, Audi, BMW, Volskswagen, Toyota
- Producenci kosmetyków: Nivea, Avon, Ziaja


Informacja o badaniu
Badanie zrealizowano techniką CAWI w dniach 01-16.02.2014 na próbie N=810 dorosłych internautów. Próba została dobrana proporcjonalnie do populacji internautów pod kątem: płci, wieku oraz wielkości miejscowości zamieszkania.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia