Z danych instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia wynika, że zainteresowanie boksem w naszym kraju od dwóch lat powoli, acz systematycznie rośnie. Nic dziwnego. W sobotę Krzysztof „Diablo” Włodarczyk obronił tytuł mistrza świata organizacji WBC w wadze junior ciężkiej, a jego zwycięska walka odbyła się podczas pierwszej tak prestiżowej gali bokserskiej zorganizowanej w Polce.

Zainteresowanych boksem Polaków przybywa z każdym rokiem. Ta dyscyplina sportu zajmuje obecnie piąte miejsce popularności – zaraz po piłce nożnej, skokach narciarskich, Formule 1 oraz siatkówce. Przyczynić mogły się do tego ostatnie sukcesy polskich pięściarzy – Tomasza Adamka oraz Krzysztofa „Diablo” Włodarczyka. Sobotnia walka tego ostatniego cieszyła się ogromną popularnością. Jeszcze kilka dni przed galą sprzedały się prawie wszystkie bilety na mieszczącą ponad siedem tysięcy widzów bydgoską halę.

„Wysoka pozycja boksu to efekt dwóch czynników. Z jednej strony dobre wyniki sportowe i emocje, których dostarczają nam nasi główni pięściarze na przestrzeni ostatnich kilku lat. Natomiast druga kwestia to atrakcyjna dla kibiców formuła imprez bokserskich. Gale boksu organizowane są bowiem jako widowiska typu ‘entertainment’ - udanie łączące sport i rozrywkę. Dotyczy to szczególnie oprawy imprez, elementów show czy atrakcji muzycznych. Współczesny konsument wymaga po prostu komplementarnego produktu” - tłumaczy Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska.

Wśród najbardziej rozpoznawalnych przez kibiców bokserów znaleźli się zawodnicy, którzy największe sukcesy mają już za sobą – na pierwszym miejscu Andrzej Gołota oraz na trzecim Przemysław Saleta.Drugą lokatę zajmuje natomiast zdobywca nagrody imienia Muhammada Ali za wybitne osiągnięcia sportowe i postawę poza ringiem Tomasz Adamek. Czwartym – Krzysztof „Diablo” Włodarczyk.

Badanie zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) w 3 falach od maja do grudnia 2010 r. na reprezentatywnej próbie N=1218 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia