Informacje prasowe 2017

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.



Banki i ubezpieczyciele wolą nowych klientów

Klienci banków i firm ubezpieczeniowych są zgodni - instytucje finansowe dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

58% klientów banków uważa, że banki dbają bardziej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Co czwarty jest zdania, że nie ma różnicy w traktowaniu przez banki klientów nowych i stałych. Różnicę w traktowaniu klientów w największym stopniu dostrzegają osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat) oraz osoby z wyższym wykształceniem.

 

 Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2017

W przypadku towarzystw ubezpieczeniowych odsetek osób przekonanych o równym traktowaniu jest nieco wyższy niż w przypadku banków. W stosunku do ubezpieczycieli mniej krytyczne są kobiety - aż 32% z nich uważa, że ubezpieczyciele traktują tak samo jednych i drugich klientów, niezależnie od ich stażu w danej instytucji. Najbardziej krytyczne są osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat).

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2017

Z naszego sondażu wynika, że klienci w większości są przekonani, że instytucjom finansowym na nich najbardziej zależy do momentu ich pozyskania. Później swoją uwagę w większym stopniu poświęcają "kandydatom na klientów". Banki i ubezpieczyciele, jako instytucje bazujące na zaufaniu, na bieżąco poddają się różnym badaniom dotyczącym jakości świadczonych przez nie usług. Zrealizowane przez nas w ostatnim roku badanie satysfakcji z usług bankowych pokazało, że klienci raczej są zadowoleni z usług swoich banków. Jak pokazuje jednak niniejszy sondaż, klienci mają poczucie, że banki i ubezpieczyciele lepiej traktują nowych klientów, być może oferując im ciekawsze oferty, zarezerwowane wyłącznie dla osób nowo pozyskanych. Na pewno jest to pewien sygnał płynący od klientów, że oczekują przynajmniej równego traktowania - komentuje Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia. 

Informacja o badaniu
Sondaż został zrealizowany przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) w dniach 14-23.04.2017. Próba N=1000, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości, region.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia