Badania jakościowe

Przeprowadzając badania jakościowe możemy zaproponować Klientom kilka metod badawczych, którymi badanie zostanie zrealizowane:

  • Indywidualne wywiady pogłębione (IDI)

    • zbieranie informacji od jednej osoby przez specjalnie wyszkolonego moderatora
    • zbieranie informacji w sytuacjach, gdy interakcja grupowa jest przeszkodą w "otwarciu się" osób badanych
    • poznanie specyfiki języka, jakim posługują się badani w odniesieniu do produktu (lub usługi)
    • zbadanie indywidualnych motywacji i zwyczajów konsumenckich
    • starannie dobrani respondenci
    • możliwość podglądu na żywo przez Klienta

    Indywidualne wywiady pogłębione są stosowane w sytuacjach, w których trudno jest zebrać grupę osób badanych, na przykład podczas badania z udziałem specjalistów, osób na wysokich stanowiskach lub wąskiej grupy odbiorców usług/produktów.

    ARC Rynek i Opinia realizuje badania IDI na terenie całej Polski. W Warszawie instytut posiada własne zaplecze techniczne w postaci fokusowni i podglądowi, zaś poza Warszawą instytut wynajmuje profesjonalne studia badawcze.

  • Zogniskowany wywiad grupowy (FGI)

    • zbieranie informacji od grupy osób
    • dyskusja w gronie 6-10 osób kierowana przez specjalnie wyszkolonego moderatora, według scenariusza badawczego, często z wykorzystaniem technik wspomagających (m.in. pisemnych, plastycznych) oraz projekcyjnych
    • starannie dobrani respondenci
    • dostarcza bogatego materiału badawczego w stosunkowo krótkim czasie
    • pozwala relatywnie szybko uzyskać informacje od większej grupy badanych
    • możliwość podglądu na żywo przez Klienta
    • większa dynamika dyskusji i kreatywność dzięki interakcji grupy

    ARC Rynek i Opinia realizuje badania FGI na terenie całej Polski. W Warszawie instytut posiada własne zaplecze techniczne w postaci fokusowni i podglądowi, zaś poza Warszawą instytut wynajmuje profesjonalne studia badawcze.

  • Badania etnograficzne

    • badanie prowadzone w naturalnym środowisku badanego (dom, praca, sklep)
    • uczestniczenie w życiu badanego bez ingerencji, w miarę możliwości, w bieg zdarzeń
    • synteza kilku technik: obserwacji uczestniczącej, jakościowego wywiadu pogłębionego, analizy przedmiotów, dokumentów i stanów faktycznych
    • obserwacja rytuałów codziennych, co ma istotne przełożenie na wybory konsumenckie
    • badania grup i środowisk zawodowych lub społeczności zamkniętych
    • poznanie zwyczajów, języka, obrzędów
  • Badania jakościowe online

    • badanie przebiegające w sesjach kilkudniowych, dzięki czemu u respondentów nie występuje efekt zmęczenia obserwowany zazwyczaj po dwóch godzinach dyskusji
    • badanie pozwala na zminimalizowanie wpływu grupy na opinie badanych
    • większy komfort i poczucie bezpieczeństwa respondentów ze względu na brak konieczności wychodzenia z domu, przekładające się na większą szczerość wypowiedzi
    • dyskusja rozłożona w czasie daje możliwość modyfikowania prezentowanych materiałów na bieżąco
    • możliwość wzbogacania dyskusji elementami ilościowymi lub większą ilością materiałów do oceny
    • brak barier geograficznych, co przekłada się na niższą cenę badania
    • wykorzystywane dwa kluczowe narzędzia: forum badawcze (Bulletin Board Discussion) oraz dzienniczek respondenta

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia