W 2007 roku drobne usterki w swoich samochodach naprawiał co drugi Polak. Ponad połowę klientów ASO motywuje jakość i fachowość usług. Cena jest najistotniejsza dla 66% korzystających z nieautoryzowanych stacji. Użytkownicy ASO nadal stanowią większość, ale nieautoryzowane stacje cieszą się rosnącym zaufaniem i rosną w siłę - wynika z raportu  ARC Rynek i Opinia.

Klienci autoserwisów to dwie grupy kierowców: ci, którzy z przyzwyczajenia, przekonani o gwarancji jakości usług „asekuracyjnie” korzystają z ASO oraz tacy, dla których atrakcyjna cena i indywidualna obsługa oferowana w warsztatach nieautoryzowanych są znacznie bardziej istotne.

Wśród badanych właścicieli aut mających od 2-8 lat użytkownicy ASO nadal stanowią większość, jednak nieautoryzowane stacje - coraz bardziej profesjonalne – cieszą się rosnącym zaufaniem. Kolejna fala badania "Klienci o serwisach samochodowych" pokazuje, że wzrasta zaufanie do stosunkowo młodych na polskim rynku nieautoryzowanych sieciowych stacji obsługi.

  • „Rynek warsztatów jest w Polsce w tej chwili rozproszony. Obserwujemy wzrost cen usług motoryzacyjnych, co wpływa na relacje między ceną używanego samochodu i kosztem jego eksploatacji, a także silną orientację cenową kierowców poszukujących tańszych serwisów i części zamiennych".
  • "Rosnące wymogi prawne i technologiczne przyczynią się prawdopodobnie do konsolidacji rynku i eliminacji warsztatów najmniejszych, które aktualnie często działają w szarej strefie. Wyraźnie widać zaostrzającą się konkurencję między serwisami autoryzowanymi oraz nieautoryzowanymi. To sieciowe warsztaty są najszybciej rozwijającym się segmentem rynku.” – analizuje Michał Kuś, Kierownik Zespołu Badawczego w insytucie badawczym ARC Rynek i Opinia.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia