Instytut ARC Rynek i Opinia po raz kolejny został partnerem - stażodawcą konkursu Zbadaj.to organizowanego przez Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO).
 

 
O konkursie
Już 4 marca 2013 r. rozpoczyna się czwarta edycja ogólnopolskiego konkursu studenckiego zbadaj.to. Przedsięwzięcie jest  inicjatywą Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku.  Tegoroczna edycja współorganizowana jest przez Partnera Merytorycznego LOTTO pod hasłem "Wspólnie wspieramy rozwój". Konkurs, który ma na celu promocję kariery w branży badawczej, jest przeznaczony dla studentów wszystkich kierunków studiów licencjackich i magisterskich. Na jego zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody, w tym: wyjazdowe 3-dniowe Warsztaty Badawcze, zaproszenia na Kongres Badaczy oraz przede wszystkim płatne staże w agencjach i działach badawczych.

Nadzór merytoryczny nad całością konkursu sprawuje Kapituła Konkursowa w składzie:
Przewodnicząca: prof. UW dr hab. Dominika Maison, krajowy delegat ESOMAR
Członek: Izabela Rudak, prezes PTBRiO
Członek: Janusz Durlik, prezes OFBOR
Szef Komitetu Organizacyjnego: Katarzyna Gawlik, TNS Polska
Członek: Mateusz Galica, TNS Polska
Członek: Adam Polasz, PTBRiO
Członek: Robert Zydel, Saatchi and Saatchi
Członek: Tomasz Jędrkiewicz, PTC
Funkcję konsultacyjną dla uczestników sprawuje Agata Grabowska (PTBRiO) pozostająca poza składem Kapituły Konkursowej.
 
Wspieramy rozwój młodych ludzi
W 2013 roku uruchamiamy czwartą edycję konkursu zbadaj.to. W dotychczasowych edycjach wzięło udział 800 osób. Finaliści poprzednich edycji otrzymali możliwość odbycia staży w agencjach badawczych lub zespołach badawczych różnych firm. Kilkanaście osób z grona naszych finalistów znalazło stałą, ciekawą pracę w branży badań rynku i opinii, zaś szerokie grono kontynuuje studia, stale współpracując przy różnorodnych projektach badawczych. Praca czeka dziś na badaczy nie tylko w agencjach badawczych, ale także w agencjach reklamowych czy zespołach badawczych po stronie klientów - zleceniodawców badań.

W tym roku Partnerem Merytorycznym konkursu jest marka LOTTO. Partnerstwo jest wynikiem wspólnej wizji łączącej ideę konkursu Zbadaj.to i zaangażowania społecznego LOTTO: wizji wspierania rozwoju młodych talentów i stworzenia możliwości ciekawej kariery w branży badań rynku i opinii. LOTTO to marka dla tych, którzy mają marzenia. Jako parter projektu "Zbadaj to", LOTTO zachęca młodych ludzi do zaprezentowania swoich możliwości, wiedzy, jak też wspiera zdobywanie przez nich nowych umiejętności, inspirując ich i otwierając tym samym drogę do realizacji marzeń.To także marka zaangażowana społecznie, ponieważ z każdej złotówki gracza część kwoty przeznaczana jest na fundusze celowe związane z rozwojem polskiego sportu i kultury. W ramach partnerstwa ze Zbadaj.to LOTTO wspiera rozwój studentów i pomaga im wstępować na ścieżkę zawodową. Dzięki możliwości zmierzenia się z rzeczywistymi wyzwaniami badawczymi stojącymi przed marką LOTTO i jej produktami (grami, loteriami, zdrapkami), studenci będą lepiej przygotowani do realiów, z jakimi spotkają się w swojej przyszłej pracy.

"Komentarze uczestników konkursu Zbadaj.to świadczą o jego wielkiej roli u progu kariery w branży badawczej i marketingowej. Absolwenci podkreślają, że konkurs dał im unikalną możliwość poznania świata badań od kuchni oraz spotkania ciekawych ludzi -praktyków badań" - mówi Mateusz Galica, członek zarządu PTBRiO, odpowiedzialny za konkurs Zbadaj.to.
 
"LOTTO to marka z misją, zaangażowana społecznie. Wspierając różne inicjatywy - od tych o wielkiej skali po sprawy dotyczące lokalnych społeczności - pomagamy realizować marzenia i zachęcamy do coraz to nowych planów i marzeń, samorealizacji i rozwoju. Sądzimy, że konkurs Zbadaj.to będzie dla młodych badaczy ciekawą przygodą, a zarazem pozwoli postawić pierwsze kroki w karierze, zatem z przyjemnością angażujemy się w ten projekt" - mówi  Aleksandra Piszczorowicz, zastępca Dyrektora ds. Marketingu i Sprzedaży Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO.
 
O organizatorach
Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO) powstało w 1994 roku, obecnie liczy około 300 członków. Wielkość i zakres działań Towarzystwa nadal pozostaje ewenementem na skalę Europy. PTBRiO jest głównym ośrodkiem wymiany profesjonalnej wiedzy na temat badań rynku i marketingu oraz aktywnym rzecznikiem zrozumienia roli badań w biznesie i instytucjach. Więcej informacji na www.ptbrio.pl
 
Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) jest związkiem pracodawców zrzeszającym 21 podmiotów badawczych, generujących ponad 80% obrotów branży badawczej w Polsce. Zasadniczą rolą OFBOR jest wzmacnianie i propagowanie najwyższych standardów badań, a przez to dbałość o wizerunek całego sektora. Najważniejszym przedsięwzięciem organizacji jest Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (PKJPA).  Więcej informacji na www.ofbor.pl
 
O partnerze merytorycznym
LOTTO jest aktywnym uczestnikiem branży badawczej o ogromnym doświadczeniu w zakresie badań rynku. Totalizator Sportowy od przeszło dekady współpracuje z czołowymi agencjami badawczymi a także korzysta z doświadczeń badawczych zagranicznych loterii, szukając nowych sposobów poznania użytkowników swoich nietypowych produktów. Szczegóły dotyczące konkursu zbadaj.to znajdują się na stronie www.zbadaj.to.
 
 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia