Instytut ARC Rynek i Opinia oraz POL-TV Multimedia wprowadzają na polski rynek technikę automatycznego rozpoznawania zauważalności na podstawie analizy twarzy. Automated Face Tracking umożliwia pomiar wizualnych treści jak np. digital signage bez konieczności zadawania pytań. System rozpoznawania twarzy ma militarne korzenie, a teraz z powodzeniem czerpie z niego marketing…

Nośniki reklamy multimedialnej, jak ekrany plazmowe, są stałym elementem miejskiego krajobrazu reklamowego. Pozostawały jednak wciąż obszarem niezbadanym pod względem skuteczności.

ARC Rynek i Opinia podjął współpracę z POL-TV MULTIMEDIA (dostawcą izraelskiego systemu pomiaru oglądalności ekranów reklamowych) i jako jedyny partner badawczy w Polsce, Czechach i Słowacji korzysta z technologii pomiaru faktycznej oglądalności reklam oraz wielu form ekspozycji. Pomiar wspierany jest wypracowaną przez ARC metodologią i - gdy to konieczne - innymi technikami badawczymi.

Analiza za pomocą Automated Face Tracking obejmuje m.in.:
  • zauważalność ekspozycji promocyjnej w sklepie, oraz jej skuteczność
  • efektywność nośnika reklamowego - np. telewizji w transporcie publicznym czy punkcie sprzedaży (np. digital signage)
  • pomiar oglądalności reklam telewizyjnych (telemetria pasywna)
  • atrakcyjność kreacji reklamowych pod kątem zauważalności i przyciągania uwagi.
Współpraca z POL-TV zakłada też wspólny dla całego rynku projekt mający na celu opracowanie standardów badań oglądalności dla digital signage.

Technika Automated Face Tracking jest częścią oferty SPECTATOR - nowoczesnych metod obserwacyjnych ARC Rynek i Opinia. Idea badań obserwacyjnych czerpie z kryzysu wiary w deklaracje respondentów. Tam, gdzie deklaracje nie oddają w pełni tego, co ważne - badania powinny wskazywać na co i w jaki sposób patrzy konsument. A nowoczesne metody obserwacyjne pozwalają odejść od deklaracji, na rzecz analizy rzeczywistej percepcji – mówi Jacek Wojdyr, Senior Project Manager, odpowiadający za rozwój badań obserwacyjnych w ARC Rynek i Opinia.

Kontakt w sprawie badań obserwacyjnych:
Jacek Wojdyr
Senior Project Manager
jacek.wojdyr@arc.com.pl

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia