ARC Rynek i Opinia liderem wzrostu wśród 10 największych firm badawczych

Zgodnie z wynikami audytu przychodów firm badawczych za 2014 rok zrealizowanego przez Organizację Firm Badania Opinii i Rynku instytut ARC Rynek i Opinia, odnotowując wzrost sięgający 16%, miał największą dynamikę wzrostu wśród TOP 10 firm badawczych. Oznacza to, że wynik instytutu ARC Rynek i Opinia jest lepszy od średniej uzyskanej przez branżę o 20 punktów procentowych.

Branża badawcza w Polsce w 2014 roku odnotowała spadek na poziomie 4,4%. Mimo to, agencje z kapitałem polskim dużo lepiej radziły sobie w ubiegłym roku osiągając wzrost na poziomie 12%.

"Największa dynamika sprzedaży wśród 10 największych firm badawczych na polskim rynku to nasz duży sukces. Złożyło się na niego kilka czynników, z których najistotniejsze to elastyczność w stosunku do oczekiwań klientów oraz wysoka jakość badań. Ponadto, sektor dla którego realizujemy większość badań, czyli usługi, jest w fazie intensywnego rozwoju. Nasi klienci, na etapie poszukiwania najlepszych rozwiązań w swojej działalności, coraz częściej doceniają ogromną rolę badań w wytyczaniu ścieżek rozwoju czy poprawy jakości" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Dynamika wzrostu firma badawczych w 2014 roku

Źródło: OFBOR, Audyt obrotów firm badawczych w Polsce za 2014 rok, kwiecień 2015


"Warto przy tej okazji podkreślić ogromny sukces firm badawczych z kapitałem krajowym, które ze średnim wzrostem na poziomie 12% odnotowały o 19 punktów procentowych wyższą dynamikę niż firmy zagraniczne. To oznacza, że coraz więcej klientów docenia jakość usług świadczonych przez polskie agencje i - jeśli nie są związani umowami międzynarodowymi zawartymi przez spółki-matki - coraz częściej decydują się na polską agencję"  - dodaje Adam Czarnecki.


ARC Rynek i Opinia już od ponad 23 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze - IriS - realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. ARC Rynek i Opinia jest partnerem strategicznym projektu Superbrands 2013/2014, nagradzającego liderów wśród marek konsumenckich i biznesowych.
www.arc.com.pl

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia