Amber Gold uderza w cały sektor finansowy

Aż 77% internautów przyznaje, że problemy Amber Gold wpłynęły negatywnie na postrzeganie przez nich parabanków. Ponad połowa badanych (59%) zaczęła gorzej oceniać skuteczność KNF oraz UOKiK. Co trzeci respondent (32%) również ma mniejsze zaufanie do banków. Jednocześnie aż 90% badanych przyznaje, że nie ulokowałaby oszczędności w firmie, która nie podlega nadzorowi finansowemu - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Sytuacja związana z Amber Gold wpłynęła na zmniejszenie zaufania do wszystkich instytucji finansowych i instytucji nadzorujących rynek finansowy. Najbardziej straciły parabanki oraz KNF i UOKIK. Stratne są również banki. Jednocześnie 68% badanych przyznało, że gdyby informacje o ofercie instytucji parabankowych były opatrzone zapisem: "Instytucja nie podlega polskiemu nadzorowi finansowemu" byłoby to wystarczające ostrzeżenie, że finanse klientów tych instytucji mogą być zagrożone. 

Instytucje, które straciły wizerunkowo na problemach Amber Gold

http://arc.com.pl/image/www/20120820_7.png 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 13.08.2012

Tylko 10% respondentów zdecydowałaby się obecnie na ulokowanie swoich oszczędności w firmach, które nie podlegają nadzorowi finansowemu, gdyby proponowane zyski były wyższe niż te oferowane przez banki.

"Z naszego sondażu wynika, że respondenci z dużą dozą nieufności obserwują wydarzenia na rynku finansowym z ostatnich tygodni. Sytuacja związana z Amber Gold spowodowała nie tylko obniżenie zaufania do instytucji parabankowych, lecz również spadek wiary w skuteczność urzędów nadzorczych, jak i całego systemu finansowego. Problemy Amber Gold stanowią przestrogę dla klientów, żeby dokładnie sprawdzać, czy dana instytucja podlega pod nadzór finansowy czy nie. Można przypuszczać, że do tej pory wiele osób nie do końca miało wiedzę w tym obszarze" - mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. 

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w dniu 12.08.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania próbie respondentów N=500.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia