8% na lokacie to ryzyko

58% internautów przyznaje, że nie zna obecnego oprocentowania na lokatach bankowych. Jednocześnie aż 75% respondentów twierdzi, że już 8%-owy zysk wydałby się im podejrzany. W przypadku zysku 13%-owego aż 97% internautów uznałoby ulokowanie pieniędzy za ryzykowne - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Czy orientuje się Pan/ Pani, jakie obecnie można uzyskać w bankach najwyższe oprocentowanie rocznej lokaty w wysokości 5 tysięcy złotych?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 13.08.2012

Mimo iż ponad połowa Polaków nie zna tych danych to jednak zdecydowana większość (76%) z nich przyznała, że roczna lokata na 5 tysięcy złotych o oprocentowaniu w wysokości 8% wzbudziłaby ich podejrzenia. Im wyższe oprocentowanie lokaty, tym większe wątpliwości klientów - lokata gwarantująca zysk w wysokości kilkunastu procent, czyli na poziomie podobnym do ofert Amber Gold, wzbudziłaby podejrzenia ponad 95% klientów.

Jak wysokie oprocentowanie lokaty wzbudziłoby Pana/ Pani nieufność? (lokata roczna)

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 13.08.2012

"Z naszego sondażu wynika, że mimo iż badani przyznają, że nie znają aktualnego oprocentowania lokat, to jednak wiedzą, w którym momencie powinna im się zapalić tzw. czerwona lampka z ostrzeżeniem, że dana oferta odbiega od standardu rynkowego i może wydać się podejrzana. Po upadku spółki Amber Gold, która oferowała kilkunastoprocentowy zysk, być może zmieni się sposób komunikowania oferty przez banki. W obecnej sytuacji znacznie istotniejsza wydaje się komunikacja przejrzystej oferty, bez gwiazdek i z zapewnieniem gwarancji wypłaty niż mówienie o jak najwyższym oprocentowaniu opatrzonym licznymi warunkami, jakie muszą być spełnione, aby taki zysk rzeczywiście uzyskać" - mówi Piotr Juszczyk z ARC Rynek i Opinia. 

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w dniu 12.08.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania próbie respondentów N=500.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia