? 100 dni przed EURO 2012: będzie sukces organizacyjny czy porażka?

 

Niemal połowa Polaków (45%) interesujących się sportem, w tym piłką nożną uważa, że EURO 2012 będzie sukcesem organizacyjnym Polski, jednak tylko 18% pozytywnie postrzega obecny stopień przygotowania do Mistrzostw. Badani najbardziej obawiają się kompromitacji polskiej reprezentacji (63%). Najważniejszymi korzyściami dla Polski z faktu organizacji EURO 2012 są, zdaniem respondentów, odnowione dworce i lotniska (72%) oraz lepsza infrastruktura sportowa (68%) – wynika z badania ARC Rynek i Opinia ?100 dni przed EURO 2012?.
 
Badani (68%) są dumni z tego, że Polska jest organizatorem EURO 2012. Mistrzostwa wywołują u nich pozytywne emocje - 36% respondentów przyznaje, że są tym faktem podekscytowani, 35% oczekuje zabawy, a 31% odczuwa radość. Zaledwie 7% osób jest poirytowanych faktem organizacji EURO 2012. Respondenci twierdzą (57%), że po Mistrzostwach Polska będzie lepiej oceniana jako organizator niż Ukraina. ?Nasze badanie wykazało dużą dysproporcję między oceną aktualnej fazy przygotowań, a tym, w jaki sposób organizacja EURO będzie oceniana po Mistrzostwach. Oznacza to, że respondenci ufają, że w ciągu najbliższych miesięcy wiele prac zostanie wykonanych jak należy i finalnie będziemy mogli cieszyć się z dobrze zorganizowanej imprezy? – mówi dr Adam Czarnecki, ekspert z ARC Rynek i Opinia.
 
Jednocześnie badani nie są wolni od obaw, przy czym największa z nich dotyczy poziomu polskiej piłki nożnej. Inne, potencjalnie negatywne aspekty Mistrzostw, były wskazywane przez podobną liczbę respondentów.
 
Najczęstsze obawy związane z EURO 2012

Źródło: Badanie ?100 dni przed EURO 2012?, ARC Rynek i Opinia, luty 2012
 
?Obawy związane z EURO 2012 dotyczą różnych obszarów. Największa obawa dotyczy kwestii, na którą organizatorzy nie mają wpływu, tj. przygotowania polskiej reprezentacji i jej występu podczas Mistrzostw. Pozostałe kwestie, potencjalnie negatywne, wskazywane przez ponad połowę respondentów dotyczyły organizacji komunikacji w miastach, w których będą odbywały się mecze oraz gotowości w zakresie infrastruktury sportowej i turystycznej. Respondenci obawiają się również zamieszek wywoływanych przez polskich kibiców – co ciekawe niemal nie widzą takiego zagrożenia ze strony kibiców z zagranicy. To na pewno kluczowe aspekty organizacji EURO 2012? – dodaje dr Adam Czarnecki.
 
96% osób interesujących się piłką nożną deklaruje, że będzie oglądała mecze. Największa grupa zdecyduje się na przeżywanie piłkarskich emocji w domu (89%). Spośród innych miejsc Polacy chętnie obejrzeliby mecz w pubie bądź restauracji (40%) lub u znajomych (38%). Zdecydowanie najczęściej Polacy mecze będą oglądali ze znajomymi (66%) lub z rodziną (63%), znacznie rzadziej sami – 20%, przy czym do samotnego oglądania meczów bardziej skłonni są mężczyźni (28%) niż kobiety (10%).
 
Gdyby w miejscowościach, w których respondenci mieszkają rozstawione zostały telebimy – 17% respondentów skorzystałoby z takiej formy śledzenia meczów, zaś możliwością odwiedzenia strefy kibica w swoim mieście byłoby zainteresowanych 45% respondentów. ?Widać ciekawe zmiany w podejściu do konsumpcji atrakcji futbolowych. Polacy wyraźnie polubili strefy kibica i traktują je jako naturalne miejsce odwiedzin i rozrywki. Duży udział mają w tym także sponsorzy starający się dostarczyć kibicom jak najszerszą ofertę atrakcji, jak też dostępność samych stref i długookresowość ich funkcjonowania przy okazji wielkich imprez piłkarskich? – mówi Grzegorz Kita, Prezes Zarządu Sport Management Polska.
 
Ponad połowa badanych (57%) planuje zakup gadżetu związanego z Mistrzostwami.
 
O badaniu
?100 dni przed EURO 2012? – badanie zrealizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia w dniach 21.02 – 24.02.2012 metodą CAWI na internetowym panelu badawczym Epanel.pl na reprezentatywnej próbie osób interesujących się sportem, w tym piłką nożną. N=511.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia